FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Obsługa sklepu internetowego, zakładanie i zarządzanie kontem klienta

  1. Jak poprawnie założyć konto dla osoby prywatnej / firmy?
  2. Nie pamiętam hasła, co teraz?
  3. Czy mogę otrzymać fakturę VAT?
  4. Gdzie wprowadzić dane do faktury VAT?
  5. Gdzie mogę sprawdzić znaczenie nieznanego skrótu?

Dostawy - koszty i czas realizacja zamówień

  1. Jak długo będę czekać na przesyłkę?
  2. Jakie występują formy dostawy?
  3. Ile zapłacę za przesyłkę?
  4. Jak zapłacić za zamówienie?
  5. Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?

Zamówienia - składanie zamówień, realizacja, reklamacje, zwroty

  1. Jak złożyć zamówienie?
  2. Jak sprawdzić dostępność produktów?
  3. Jak sprawdzić stan realizacji zamówienia?
  4. Jak zmienić moje zamówienie?
  5. Złożyłem błędne zamówienie. Jak je anulować?
  6. Gdzie jest moja przesyłka?
  7. Czy sprzedawane produkty posiadają gwarancję?
  8. Otrzymana paczka jest uszkodzona. Co teraz?
  9. Mam problem z zamówionym produktem. Co teraz?
  10. Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?
  11. Potrzebuję formularza zwrotu / reklamacji. Skąd mogę go pobrać?

 Problemy techniczne

  1. Zauważyłem/am błąd na stronie. Co robić?
  2. Nie mogę się zalogować. Co teraz mam zrobić?

Obsługa sklepu internetowego, zakładanie i zarządzanie kontem klienta


Jak poprawnie założyć konto dla osoby prywatnej / firmy?

Zakładanie konta następuje poprzez wypełnienie 5 punktów, z czego 4 pierwsze są wspólne dla kont prywatnych i firmowych.

Krok 1 - W górnej części dowolnej podstrony klikamy na napis "Zaloguj".
Krok 2 - Strona podzielona została na dwie części. Lewa służy do rejestracji, prawa do logowania. Po lewej stronie podajemy adres email i klikamy "Zarejestruj się".
Krok 3 - Wypełniamy dane kontaktowe oraz pole "Hasło". Prosimy zwrócić szczególną uwagę na to pole, gdyż w przyszłości posłuży ono do logowania się. Po wypełnieniu formularza klikamy na "Zarejestruj się"
Krok 4 - Jesteśmy już zalogowani do panelu klienta (w górnej części strony napis "Zaloguj" zmienił się na dwa przyciski "Twoje konto" / "Wyloguj"), w którym wybieramy "Dodaj mój pierwszy adres".
Krok 5
- Osoba prywatna - Wypełnia wszystkie pola oznaczone czerwoną gwiazdką.
- Firma - Wypełnia wszystkie pola formularza. Po wprowadzeniu nazwy firmy do pola "Firma" pojawi się opcja wprowadzenia NIP-u. Prosimy nie wprowadzać nazwy firmy w pola "imię" i "nazwisko". W przypadku, gdyby firma nie zawierała w nazwie żadnego imienia i nazwiska prosimy wpisywać w te pola imię i nazwisko właściciela.

Mogą Państwo także skorzystać z naszego poradnika zakładania konta.


Nie pamiętam hasła, co teraz?

Aby odzyskać dostęp do swojego konta, musimy wykonać reset hasła. W tym celu na dowolnej stronie klikamy na przycisk "Zaloguj" znajdujący się w górnej części strony, a następnie w części do logowania klikamy na "Nie pamiętasz hasła?". Następnie wprowadzamy adres email, na który rejestrowaliśmy się i klikamy przycisk "Odzyskaj hasło". Nowe hasło zostanie wysłane na adres email w przeciągu 5 minut. Prosimy sprawdzić skrzynkę odbiorczą oraz w przypadku niektórych kont także folder "Spam". W razie, gdyby mail jednak nie dotarł prosimy wykonać opisane wyżej czynności jeszcze raz lub też skontaktować się z naszym administratorem korzystając z formularza  (kontakt z Webmasterem) lub też dzwoniąc bezpośrednio pod numer 91 579 19 11.


Czy mogę otrzymać fakturę VAT?

Tak, na zakupione w naszym sklepie produkty możesz otrzymać fakturę VAT. W tym celu w trakcie składania zamówienia wystarczy podać dane do faktury. Wymagane jest podanie NIP, pełna nazwa firmy, dokładny adres. Jeżeli adres wysyłki jest inny, niż dane do faktury, prosimy o podanie adresu w informacjach dodatkowych, na który ma być przesłane zamówienie.

Data wystawienia faktury VAT to data wysyłki Twojego zamówienia. Nie ma możliwości zmiany tej daty.

Faktury wystawiamy tylko i wyłącznie dla kont "Klient", "Klient hurtowy". Każde zakupy realizowne przy pomocy konta "Gość" podczas realizacji będą przekwalifikowane na konto "Klient".

Aby uniknąć błędów w danych do faktury prosimy o stosowanie się do zaleceń pkt 1 (Jak poprawnie założyć konto dla osoby prywatnej / firmy?) i 4 (Gdzie wprowadzić dane do faktury VAT?) części "Obsługa sklepu internetowego, zakładanie i zarządzanie kontem klienta".


Gdzie wprowadzić dane do faktury VAT?

Dane do faktury należy dodać w panelu klienta w zakładce "Moje adresy". Należy wypełnić wszystkie pola, a w szczególności pola "Firma" oraz "Nip" (pojawi się po wprowdzeniu danych do pola "Firma").
Prosimy w polach "Imię" i "Nazwisko" wprowadzić imię i nazwisko osoby kontaktowej, która nie będzie widoczna na fakturze.
UWAGA !!! Brak podanego NIPu lub wpisanie nazwy firmy w pola "Imię" i "Nazwisko" przy braku kontaktu telefonicznego lub emailowego z klientem będzie skutkowało wstrzymaniem wysyłki zamówienia lub wystawieniem paragonu.

Adres do faktury mogą Państwo wprowadzić stosując się do zaleceń poradnika dla nowych kont lub poradnika dla istniejących kont.


Dostawy - koszty i czas realizacja zamówień


Jak długo będę czekać na przesyłkę?

Przeważnie czas oczekiwania wynosi 1-2 dni robocze. W przypadku, gdyby z jakiegoś powodu produktu nie było (np uległ uszkodzeniu, został sprzedany w sklepie detalicznym itp) będziemy kontaktować się z Państwem telefonicznie informując o przewidywanej dostępności oraz jeśli to możliwe oferując zamienniki.


Jakie występują formy dostawy?

W zależności od ilości i wagi zamawianych przez Ciebie produktów, wybranej formy płatności i własnych preferencji, możesz wybrać jedną z form dostawy:
- Firma kurierska - dostawa jest realizowana przez profesjonalną firmę kurierską TNT. Wybranie kuriera oznacza wygodę i pewność, że Twoje zamówienie dotrze na czas za niewygórowaną cenę. Dodatkowo, na Twój adres email otrzymasz link do strony, na której na bieżąco będziesz mógł sprawdzać, gdzie znajduje się Twoja przesyłka.
- Odbiór osobisty ­to najłatwiejszy sposób odbioru zamówionych towarów - zapraszamy do siedziby firmy pod adres: ul. Przestrzenna 13, 70-800 Szczecin. Godziny pracy punktu znajdziesz w zakładce Kontakt. Przy odbiorze osobistym nie ponosisz dodatkowych kosztów.


Ile zapłacę za przesyłkę?

Całkowity koszt dostawy zamówienia poznasz po dodaniu produktów do koszyka i wybraniu interesującej Ciebie formy dostawy i metody płatności - w podsumowaniu zobaczysz dokładną wartość do zapłaty. W zależności od wybranej formy płatności (przedpłata lub płatność za pobraniem) oraz sposobu dostawy, koszt przesyłki wynosi 25 zł. Wyjątek stanowią paczki przekraczające 175 cm długości, przesyłki o wadze powyżej 27 kg, przekraczające objętościowo 0,110 m3 lub też przesyłki z nietypowym czasem dostawy, dla których następuje wycena indywidualna. W takim przypadku poinformujemy Państwa o rzeczywistym koszcie przesyłki i poprosimy o potwierdzenie realizacji.


Jak zapłacić za zamówienie?

W zależności od wartości zamówienia, wybranej formy dostawy i własnych preferencji, możesz wybrać jeden z następujących sposobów płatności:

- Przelew - wpłaty należy dokonać na wskazany numer rachunku bankowego, który przekażemy Ci w wiadomości email potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Przelew możesz zrealizować przez Internet, na poczcie lub w banku. Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie, rozpoczniemy realizację zamówienia.
- Pobranie - płacisz gotówką przy odbiorze towaru (kurierowi TNT). Ta metoda płatności nie zwiększa opłaty za realizację zamówienia, która zawsze wynosi 25 zł (nie dotyczy przesyłek o długości powyżej 175 cm lub wadze przekraczającej 27 kg).


Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?

Oczywiście, możesz odebrać zamówienie w punkcie odbioru osobistego, znajdującym się pod adresem: Przestrzenna 13, 70-800 Szczecin lub Szczecińska 30F, 73-108 Kobylanka, Godziny pracy punktu znajdziesz w zakładce Kontakt. Przy odbiorze osobistym nie ponosisz dodatkowych kosztów.


Zamówienia - składanie zamówień, realizacja, reklamacje, zwroty


Jak złożyć zamówienie?

Aby złożyć zamówienie w naszym sklepie wystarczy wyszukać interesujące nas produkty i kliknąć na przycisk "Dodaj do koszyka". Kiedy w koszyku znajdą się wszystkie produkty, które chcemy kupić klikamy w górnej części strony na "Koszyk". Wyświetlona zostanie lista wszystkich produktów dodanych do koszyka. Sprawdzamy czy wszystko się zgadza.

W zależności od tego czy chcemy dokonać zakupu jako Gość lub klient wybieramy odpowiednią opcję "Zakupy jako gość", "Stwórz konto" lub też korzystamy z opcji logowania. Aby się zalogować wystarczy w górnej części strony kliknąć na przycisk "Zaloguj", wprowadzić dane do logowania, a następnie ponownie kliknąć na "Koszyk", by przejść do realizacji zamówienia.

- Zamówienie jako Gość - Wybieramy przycisk "Szybki zakupy" i wypełniamy wszystkie wymagane pola formularza. Klikamy na "Zapisz". Następnie wskazujemy formę płatności i na ostatniej stronie potwierdzamy zamówienie klikając na "Potwierdź zamówienie". Na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia zamówienia, a Państwa koszyk zostanie wyczuszczony. Konto Gość nie ma możliwości wystawienia faktury VAT. Jeśli zostanie dokonane zamówienie jako Gość, a w uwagach podane będą dane do faktury zamówienie zostanie zrealizowane, jednak automatycznie zostanie wygenerowane konto klienta. Hasło do logowania zostanie wygenerowane losowo i przesłane na adres e-mail podany przy rejestracji zamówienia.

- Zamówienie jako Klient - Po zarejestrowaniu się lub zalogowaniu przechodzimy do koszyka. Sprawdzamy poprawność zamówienia oraz wybieramy adresy dostawy, faktury / paragonu. Zatwierdzamy akceptację regulaminu, następnie wybieramy formę płatności (bez zatwierdzenia regulaminu nie pojawią się formy płatności).Po przeładowaniu strony klikamy na "Potwierdzam zamówienie". Na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia zamówienia.


Jak sprawdzić dostępność produktów?

Przy każdym z produktów znajduje się informacja o jego dostępności w sklepie:

- Brak towaru – chwilowo 0 sztuk na magazynie; jeżeli jesteś bardzo zainteresowany tym produktem, daj nam znać poprzez email: aura@auramarine.pl lub telefonicznie: +48 91 579 19 00
- Podana ilość sztuk - podana jest dokładana ilość sztuk produktu jaką dysponujemy na chwilę obecną
- Dostępny na zamówienie – możemy specjalnie dla Ciebie sprowadzić produkty posiadające w opisach informację o dostępności na zamówienie - skontaktuj się z nami drogą email: aura@auramarine.pl lub telefonicznie: +48 91 579 19 00
- Wycofany z oferty – informacja podana w opisie, produkt nie jest już dostępny u producenta


Jak sprawdzić stan realizacji zamówienia?

Na Twój adres email będziemy przesyłać informacje o postępach w realizacji Twojego zamówienia. Ponadto po zalogowaniu do Twojego konta będziesz miał dostęp do wszelkich informacji o Twoich bieżacych oraz już zrealizowanych zamówieniach: statusie, zawartości, podanych adresach, itp.


Jak zmienić moje zamówienie?

Możesz modyfikować swoje zamówienia jedynie do momentu skompletowania jego zawartości. W momencie przesłania go na wskazany adres modyfikacja jest już niemożliwa. W celu jakiejkolwiek modyfikacji swojego zamówienia (zmiana adresu, dodanie produktu do zamówienia, zmiana sposobu płatności czy dostawy), skontaktuj się z nami jak najszybciej - najlepiej telefonicznie: +48 91 579 19 00.


Złożyłem błędne zamówienie. Jak je anulować?

Możesz anulować swoje zamówienia jedynie do momentu skompletowania jego zawartości. W momencie przesłania go na wskazany adres anulowanie jest niemożliwe. W celu anulowania zamówienia skontaktuj się z nami jak najszybciej - najlepiej telefonicznie: +48 91 579 19 00.


Gdzie jest moja przesyłka?

Wybierając opcję dostawy poprzez kuriera, w wiadomości email otrzymasz numer listu przewozowego oraz link do strony, na której możesz na bieżąco śledzić położenie Twojej przesyłki. Link ten również jest widoczny dla zarejestrowanych klientów sklepu, w podglądzie szczegółów złożonego zamówienia, w kolumnie Przesyłka.


Czy sprzedawane produkty posiadają gwarancję?

Tak, produkty dostępne w asortymencie naszego sklepu posiadają gwarancję producentów, obowiązującą na terenie Polski. Informacje o czasie gwarancji znajdziesz w opisie produktu, a także na stronach internetowych producentów. Ważne, aby zachować dowód zakupu (rachunek lub fakturę), a także oryginalne opakowanie do momentu zakończenia okresu gwarancyjnego. Jest to podstawą do zgłaszania reklamacji.


Otrzymana paczka jest uszkodzona. Co teraz?

Zawsze przed odebraniem przesyłki należy sprawdzić, czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecamy odmówienia przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się z nami pod numerem telefonu: +48 91 579 19 00.

W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji prosimy kontakt telefoniczny lub mailowy aura@auramarine.pl


Mam problem z zamówionym produktem. Co teraz?

Zawsze przed zgłoszeniem reklamacji prosimy o przygotowanie niezbędnych informacji takich jak:

- dane kontaktowe (imię, nazwisko lub nazwa firmy, telefon kontaktowy, adres email)
- numer zamówienia lub jego dokładna data
- numer paragonu lub faktury
- opis problemu

W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji prosimy kontakt telefoniczny +48 91 579 19 00 lub mailowy aura@auramarine.pl


Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ciągu 10 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zamówionego towaru, masz prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Dotyczy to wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się tylko do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Prosimy jednak zawsze o kontakt telefoniczny +48 91 579 19 00 lub mailowy aura@auramarine.pl oraz poinformowanie nas o Państwa decyzji.

Zwracany produkt nie może nosić śladów używania - każdy element musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym. W przypadku niespełnienia tego warunku, produkt nie zostanie przyjęty.

Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu odeślij zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie i w oryginalnym opakowaniu wraz z całą jego zawartością. Dołącz do przesyłki pisemne oświadczenie, w którym zawrzesz chęć zwrotu produktu, a także numer konta, na które zostanie przekazany zwrot pieniędzy. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania Twojej przesyłki, sprawdzimy stan przekazanego produktu (czy nie nosi śladów użytkowania, czy nie został uszkodzony lub zniszczony, czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu z całą jego zawartością).

Jeżeli nie odnotujemy przeciwwskazań, na Twój adres email prześlemy informację o pozytywnym rozpatrzeniu zwrotu produktu. Na załączony numer konta w ciągu 7 dni zostanie dokonany zwrot pieniędzy. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany na kartę.

Jeżeli Twój zwrot produktu zostanie odrzucony (ze względu na uszkodzenie produktu lub oznaki użytkowania), przekażemy Ci na wskazany adres email informację o nieprzyjęciu zwrotu produktu. W ciągu 7 dni roboczych na wskazany adres zwrotny odeślemy produkt, pokrywając koszt przesyłki.

Nie przyjmujemy paczek wysłanych za pobraniem.


Potrzebuję formularza zwrotu / reklamacji. Skąd mogę go pobrać?


Problemy techniczne


Zauważyłem/am błąd na stronie. Co robić?

Prosimy o przesłanie zgłoszenia wykorzystując nasz formularz kontaktowy. W zgłoszeniu prosimy o opisanie problemu oraz w miarę możliwości dodania linka do konkretnej strony, na której występuje błąd.

Nie mogę się zalogować. Co teraz mam zrobić?

Przyczyn problemów z logowaniem może być kilka. Najczęściej spotykanymi są :
- niewłaściwe hasło - można je ustawić na nowo korzystając z opcji przypominania haseł na naszej stronie.
- błąd cache przeglądarki - wpisując poprawny login i hasło nie jesteśmy w stanie się zalgować. Aby naprawić błąd wystarczy kliknąć na link (kliknij tutaj) i próbować zalogować się ponownie.

Jeśli te rozwiązania nie dadzą pożądanego efektu prosimy o kontakt z poprzez formularz lub też telefonicznie pod numerem 91 579 19 11.