Brak produktów w koszyku
Opis
A | B | C | D |
---|---|---|---|
123 | 235 | 140 | 73 |
Do steru należy dokupić :
Nowe funkcje sterów strumieniowych Lewmar drugiej generacji
Dotyczy nowych paneli i joysticków sterów - LEW 589223, LEW 589268, LEW 589222, LEW 589267
Przy wprowadzeniu drugiej, ulepszonej generacji sterów strumieniowych zmianie uległy również dotychczasowe sterowniki. Zapewniają one jeszcze lepszą ergonomię oraz doskonałą kontrolę, zarówno w instalacjach z jednym jak i dwoma sterami strumieniowymi. Sterowniki można podłączyć bezpośrednio do wszystkich sterów strumieniowych Lewmar drugiej generacji, wyposażonych w tzw. „blue box”. W przypadku posiadania steru poprzedniej generacji wyposażonych w „black box” (czarna skrzynka, zamontowana na obudowie silnika), należy zastosować przewód umożliwiający podłączenie do poprzedniego okablowania. (LEW 589842)
Montaż kontrolerów jest prosty. Nie wymaga konieczności dostępu z tyłu. Każdy panel wyposażony jest w zatrzaskiwaną ramkę, która ukrywa śruby montażowe. W przypadku wymiany panelu dotykowego poprzedniej generacji, panelu joysticka lub podwójnego panelu joysticka, istniejący otwór montażowy i pozycje śrub pozostaje bez zmian.
Panele drugiej generacji posiadają wielofunkcyjny, diagnostyczny wskaźnik LED.
Funkcje bezpieczeństwa:
- - Jeżeli ster strumieniowy działa stale w jednym kierunku przez ponad 3 minuty, system przejdzie w tryb awaryjny. Po przejściu w ten tryb dioda LED zmieni kolor na CZERWONY.
- - Jeśli system odbiera sygnał PORT / STBD podczas włączania systemu, system poinformuje o błędzie.
W trybie awaryjnym dioda LED panelu sterowania zmieni kolor na CZERWONY. Zapobiega to niezamierzonej aktywacji steru podczas rozruchu z powodu błędu okablowania lub przypadkowego uruchomienia drugiego joysticka. - - Jeśli jednocześnie odbierane będą sygnały PORT i STBD, system wyłączy się.
- - System wyłączy się automatycznie po 15 minutach bezczynności dla sterów tunelowych i po 5 minut w przypadku sterów opuszczanych.
- - W przypadku natychmiastowej zmiany ciągu z PORT na STBD i odwrotnie, nastąpi krótkie opóźnienie, aby na to pozwolić. Śruba zatrzyma się przed przyspieszeniem w przeciwnym kierunku.
- - Silnik steru strumieniowego jest wyposażony w wyłącznik termiczny, który zapobiega uruchomieniu steru strumieniowego w przypadku przegrzania silnika. Gdy temperatura silnika jest zbyt wysoka, system przestanie działać, a dioda LED panelu zacznie MIGAĆ NA CZERWONO. Gdy silnik powróci do bezpiecznej temperatury, dioda LED zmieni kolor na ZIELONY. Można ponownie uruchomić ster strumieniowy.
- - System wykryje, czy napięcie akumulatora jest niskie i zasygnalizuje to, zmieniając kolor diody LED na POMARAŃCZOWY. Jest to wyłącznie informacja, nie pływająca na działanie steru strumieniowego.
Kolor | Status |
ZIELONY STAŁY | System włączony |
ZIELONY MIGAJĄCY | Tylko stery opuszczane ( podnoszenie - wysuwanie) |
POMARAŃCZOWY | Niskie napięcie |
CZERWONY MIGAJĄCY | Wysoka temperatura silnika |
CZERWONY STAŁY | Tryb awaryjny (błąd) |